生石花之境

随缘/ao3: soleilcalm

Set Fire to the Rain - Adele

我对有烟嗓的女人没有抵抗力,初中就特喜欢Adele。无奈在下糙人一个不会写乐评,只会仰天长啸:诸君,我爱她触及灵魂的歌声。

今早翻出这首,再度沦陷。

“But there's a side to you

That I never knew never knew

All the things you'd say

They were never true never true

And the games you play

You would always win always win

But I set fire to the rain

Watched it pour as I touched your face

Well it burned while I cried

Cause I heard it screaming out your name your name

When I lay with you

I could stay there

Close my eyes

Feel you're here forever

You and me together

Nothing gets better.”

时至今日再看,这就是我眼中的Samifer啊。Adele唱出了冰火交融,我看到了命定之人若即若离、互相吸引、背道而驰的一幕幕。

在随缘和AO3吃了不少Samifer的粮,希望自己也能有所产出。

Sam永远都不会原谅Lucifer加诸在他和他所爱之人身上的伤害,但以鄙人拙见,这正是他俩羁绊的闪光点。假如有朝一日我能通过自己的文字当一回Samifer shipper,就可以解释“价值观不合怎么在一起”的问题了吧。

↑用来提醒自己别忘了产粮。

评论
热度(3)
只展示最近三个月数据

© 生石花之境 | Powered by LOFTER